Imbunatatirea cadrului legislativ general de protectie a consumatorilor, prin solicitari adresate autoritatilor, prin participarea la elaborarea standardelor sau a specificatiilor ce definesc bunurile de consum si serviciile.
Educare,consilierea si informarea consumatorilor prin actiuni proprii, publicatii, studii de piata si orice alte mijloace de informare in masa.
Apararea, promovarea si reprezentarea prin toate mijloacele legale a drepturilor si intereselor consumatorilor in raporturile cu agentii economici si institutiile statului .
Ce drepturi au asociatiile de consumatori?
De a fi sprijinite logistic de catre organismele administratiei publice centrale si locale, in vederea atingerii obiectivelor lor;
De a solicita autoritatilor competente luarea de masuri in vederea opririi productiei sau retragerii de pe piata a produselor ori serviciilor care nu asigura nivelul calitatativ prescris in documentele stabilite de lege sau care pun in pericol viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor;
De a solicita operatorilor economici realizarea de produse si servicii in conditii speciale, in vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor cu handicap sau de varsta a treia;
De a fi consultate cu ocazia elaborarii actelor normative, standardelor sau specificatiilor care definesc caracteristicile tehnice si calitative ale produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
De a solicita si de a obtine informatii asupra pretului si caracteristicilor calitative ale produselor sau serviciilor , de natura sa ajute consumatorul la luarea unei decizii asupra achizitionarii acestora;
De a initia actiuni proprii, in vederea identificarii cazurilor in care operatorii economici nu respecta drepturile consumatorilor prevazute de lege, precum si a cazurilor de neconformitate a produselor sau serviciilor, si de a sesiza, in cadrul unei proceduri de urgenta
De a informa opinia publica, prin mass-media, asupra deficientelor de calitate ale produselor si serviciilor, precum si asupra consecintelor vatamatoare ale acestora pentru consumatori;
De a introduce actiuni in justitie pentru apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor .
De a solicita autoritatilor competente luarea de masuri in vederea opririi productiei sau retragerii de pe piata a produselor ori serviciilor care nu asigura nivelul calitatativ prescris in documentele stabilite de lege sau care pun in pericol viata, sanatatea ori securitatea consumatorilor;
De a solicita operatorilor economici realizarea de produse si servicii in conditii speciale, in vederea satisfacerii nevoilor consumatorilor cu handicap sau de varsta a treia;
De a fi consultate cu ocazia elaborarii actelor normative, standardelor sau specificatiilor care definesc caracteristicile tehnice si calitative ale produselor si serviciilor destinate consumatorilor;
De a solicita si de a obtine informatii asupra pretului si caracteristicilor calitative ale produselor sau serviciilor , de natura sa ajute consumatorul la luarea unei decizii asupra achizitionarii acestora;
De a initia actiuni proprii, in vederea identificarii cazurilor in care operatorii economici nu respecta drepturile consumatorilor prevazute de lege, precum si a cazurilor de neconformitate a produselor sau serviciilor, si de a sesiza, in cadrul unei proceduri de urgenta
De a informa opinia publica, prin mass-media, asupra deficientelor de calitate ale produselor si serviciilor, precum si asupra consecintelor vatamatoare ale acestora pentru consumatori;
De a introduce actiuni in justitie pentru apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor .